Mercedes-Benz Fashion Week

2013-05-12 at 22:11:38
Förra året gick jag tre visningar under Malta Fashion Week, vilket var riktigt kul men inget jag kände att jag behövde göra igen. Nu har samma modevecka passerat och jag fick i veckan en förfrågan, jag behövdes under finalkvällen. "Ok, en sista gång". Vilken tjej tackar nej till smink, höga klackar, röda mattor, kamerablixrar och coola modevisningar? Tomas bestämde att vi skulle dit. Jag slapp i år att gå på catwalken, som tur var. Ett stressmoment som inte var särskilt kul. Eftereffekten var dock som en kanna kaffe i blodsystemet. Rus! Det "slapp" jag alltså i år, vi hade en fotoshoot i två klänningar. Lagomt och tacksamt. Väntar spänt på resultatet! I år var vi bänkade på VIP-sektionen, klackarna avtagna, bakåtlutade och med en drink i näven.
 
Designer: Fleur Kelinza
 
Visningen hade mycket snyggt och desto mer konstigt att bjuda på. Notera den svenska flaggan som var på plats. Svensk design tenderar att vara den bästa, så även under denna visning.
 
 
Showen var i grannbyggnaden till Maltas nationalarena i fotboll. I samma stund som visningen pågick spelades finalen i högsta ligan här på ön. Man kunde höra jubel och ett satans liv. Men han var ganska nöjd inne i denna lokal också, sittandes och tittandes på modevisning.
 
 
Bilder från visningen lär dyka upp här inom kort: http://fashionweek.com.mt/photo-gallery/
Fler bilden från min shoot kanske visas här om ett tag.
 
Denna vecka bor kusin Karin hos oss. Hon kom och knackade på dörren i tisdags, stannar till fredag. Vilken chock jag fick! Tomas storstädning har pågått i tre-fyra dagar men ska förhoppningsvis vara klar snart. Jag har lagt mig i lagom i hans monsterprojekt. Vi kommer numera in i alla rum obehindrat så det mesta är tillbaka på ordinare plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0