Glá Påsk!

2013-03-31 at 19:11:00
Tre dagar påsk har passerat. Fredag, lördag och snart även söndag.
Malteserna är väldigt katolska och har såklart sörjt sig genom helgen, det har inte vi. De inledde redan förra veckan genom att gå i tåg genom städerna, bakom en upphöjd madonna. Långfredagen till ära skulle de fasta enligt tradition, vilket inte riktigt skedde men var den tänkta tanken. Halvstången visade sig över hela ön. De skulle även ha gått sju varv runt en kyrka, eller, helt valbart, välja att istället besöka sju olika kyrkor under dagen. Med tanke på att det finns en kyrka på varannan gata lär det inte vara svårt att uppnå för de som önskade. Desto svårare i Hälsingland. Det skulle ta timmar, i bil. Vi besökte ingen kyrka, men Valletta, för en långlunch och massa fika.
 
Vi har även haft en 4-kamp. Det var kul!
 
Slutet gott allting gott. Senapssillen var också god. Och allt godis.
Ryggen nästan helt återställd!

Kommentarer
Postat av: Mamma Birgitta

Vem vann? Inte ditt lag antar jag eftersom du inte skriver nåt om det...

2013-04-04 @ 18:54:19
Postat av: Sarah

Haha, nu var du rolig. Det var individuellt och Johan A vann. Jag är fruktansvärt revanschsugen...

2013-04-04 @ 20:39:33
Postat av: Anonym

Tror jag det!! Nu får han passa sig!

2013-04-05 @ 21:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0