Världsmåndag och underlägets tisdag

2013-01-08 at 16:50:35
I måndags var både jag och Julia lediga, vi planerade in en heldag tillsammans av den enkla anledningen att vi inte träffats på länge. Förra veckan fick jag reda på hur hon ifrågasatt existensen av en "Sarah" på jobbet. Hon menade att hon inte ens känner någon vid namn Sarah. Märkligt med tanke på att vi umgåtts nästan dagligen i över ett år. En julsemester kan knäcka en, det är tydligt. Med den bakgrunden var en heldag befogad.
 
Vi inledde morgonen med sovmorgon (Julia tog sovmorgon, jag stod utanför hennes dörr jag försökte ringa). Halvtrötta gick vi till Hilton för en frukostbuffé, den av den större sorten. Fantastiskt god! Mätta försökte vi sedan göra situps men vek ner oss och hamnade snabbt i en varm bubbelpool med spabehandling som följd. Vi somnade på mage, med ansiktsmask på både ansikte och rygg. Lent och fint.
 
Lunchen anslöt och vi fick oss lite sushi med ett glas vin. Kvällen gav mig bubbelbad nummer två och sedan var vi ett gäng om 5 som testade av en obeprövad resturang: Chapter One. Kocken är av status Michelin och maten vad mycket god. Rekommenderas varmt och konstateras kan att varje måndag bör spenderas på samma sätt.
 
 
Imorse vaknade jag med feber och huvudvärk, är hemma från jobbet och sover på soffan till några lättsamma, halvdåliga, amerikanska rullar. Hoppas på en frisk morgondag, med mindre chips.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åååhh! Jag vill också ha en sån måndag!!!
Inte förkylningen dock.
Krya på dig!
Kram från Mamma

2013-01-08 @ 21:00:17
Postat av: Giacomo Casanova

Tackar ödmjukast för att få ha varit en del av denna världsmåndag. Betalar dock av idag med hemtjänst/färdtjänst-verksamhet i sjukdagar.

2013-01-08 @ 21:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0