Hemma hos sjukan

2013-01-23 at 09:53:30
Nu har han stationerat sig, kryckan som vi kallar honom. Han har inte ont och kan kan gå på benet utan problem, lite svälld efter operationen och har en stram baksida efter senrånet. Han mår nästan oförskämt bra efter ingreppet och jag tror att hans rehab kommer gå snabbare än normalt.
 
Jag har titilerat mig sjuksköterska efter två dagars nålgivning, fyra dagar till väntar. Han har fått med sig färdigfyllda sprutor som jag får ge, för blodförtunning. Första försöket gick käpprätt åt skogen, eftersom att instruktionerna gavs först efter försöket. Ett nålstick blev det men vätskan sipprade ut i det hål jag innan gjort. Typiskt. Försök dag nummer två gick bättre, så när som på det faktum att jag efter lyckat försök drog kanylen i egen tumme. Typiskt. Fyra försök till på mig.
 
Själv mår jag bra, är ganska glad över att ha leksaker i huset igen. "Man kan springa i slow motion".
 
Hej lillkryckan, fryser du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0