På Malta igen

2012-10-29 at 12:15:00
Fyra veckor går snabbt, liksom även mina två veckor gick snabbt. Tiden i Australien var helt fantastisk, även om jag kanske inte skulle säga att jag vart i Australien, snarare i Sydney. Australien är stort. Nästan lika stort som Europa. Vi har utforskat staden helt enkelt, vilket var helt perfekt. Vi är båda stadsmänniskor och har sugt in alla skyskrapor vi kan, för väl tillbaka på Malta nu, finns det enbart ett höghus, ett hus vi inte längre ser så ofta.
 
Resan hem gick bra och smärtfritt, 32 timmar dit och 26 timmar hem. Jag sov mestadels och vi betade av ett flertal filmer. Lördag 27e mitt på dagen landade vi på Luqa, något jetlagade, och söndag klockan tre började jag jobba. Det var tufft att jobba till midnatt med tanke på att min kropp är inkörd på att ligga 9 timmar före UTC.
 
Jag har skramlat bilder och fått ett urval, ett plock från hela Tomas tid och hela min tid. Var så goda.
 
Kollegorna Tomas och Christine inleder sitt äventyr:
 
Torranga zoo (djuren med världens bästa utsikt -bortsett denna dags molntäcke):
 
Men, vem är det som har kommit nu?!
Lördag och heldag i Manly:
 
Söndag: Blue Mountains (med The three sisters)
 
Under veckodagarna hittade jag på egna äventyr, bland annat utflykt till Bondi, där de hade konstutställning (Sculptures by the sea):
 
Vi åt många luncher tillsammans. Ett av favoritställena nedanför kontoret serverade cocosnöt.
 
Lördag nr 2 hoppade vi från 4,3 km med (tack och lov) en fallskärm bakpå:
 
Söndag nr 2 gick vi och tittade på fula fiskar:
 
En sista glimt av staden, sent en onsdag kväll:
 
På två veckor hann jag med mycket, bland annat bli fattig i börsen, rik på intryck, bra på att sova länge, dålig på att vara rastlös, jag hann med att förstöra totalt 4 glas i lägenheten och jag längtade aldrig tillbaka till stenen Malta. Nu sitter vi i den nya lägenheten, alla väskor är uppackade och det mesta är redan i ordning. Mamma och pappa kommer ner på torsdag vilket är en himla tur, hade inte de kommit ner hade vi båda varit deprimerade av att vara tillbaka. Det går helt enkelt inte att jämföra detta land med, ja, något annat land i huvud taget. Vi gillar Sydney!
 
Nu ska en lunch tillagas, det blir nudlar med tonfisk. Det är sån mat man unnar sig efter en välmående resa, med all rätt och allt därtill värt.
 
Lev väl!

Kommentarer
Postat av: Marjon

Det ser härligt ut! :D

Här är det frost och minusgrader, är det samma värld vi lever i??

Kram på er!!

2012-10-31 @ 08:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0