Från 9 till 34 på tre dagar

2012-10-17 at 08:38:10

Imorse vaknade jag av att Tomas skriker, hoppar, kastar saker och åter igen -skriker. Men vad i hela friden har det tagit till karln?! Prata i sömnen? Jobbar han även nätter numera? Nej just ja, 05:30 vår tid spelade Sverige kval-match mot Tyskland. Godmorgon Sydney, tuppen har vaknat.

Man skulle kunna tro att man befinner sig i maltesisk höst när det kommer till detta schizofrena väder. Från att ha landat i 9 grader till att sola i 34 grader, jag kan med all rätt påstå att jag helt korrekt kände svårigheter i att packa till denna resa. Idag har vi ca 25 grader och dagens andra långpromenad väntar.

Det är väldigt svårt att använda sociala medier såsom blogg, Skype, Facebook osv. Internetåtkomsten är värdelös och jag kan dessutom bara blogga från telefonen. Mer fritid åt mig helt enkelt. Tomas jobbar isär skallen och spenderar ca 11 timmar per dag på kontoret. Han trivs hur bra som helst och jag tror ingen människa någonsin, någonstans, haft så kul på jobbet. Här vill vi bo.

Lite bilder.
I söndags var vi till Blue Mountains, i måndags var jag på stan och rände, tisdagen spenderades på Bondi Beach och hittills idag har jag vandrat mig berikad av intryck och vyer. Nu väntar lunch och sedan utforskning av Paddington och Surry hills.


Kommentarer
Postat av: Isabell

Ha,ha. Ja det skreks här med. Låter som om ni har det bra. MEN, tänk inte ens tanken på att flytta dit!!!!Det är för långt bort. Kram

2012-10-17 @ 19:52:33
Postat av: Mamma

Vi skrek så Bruce flydde förskräckt från soffan. Max ett år går vi med på. Kom ihåg det!!!

2012-10-18 @ 10:19:48
Postat av: Pappa

Hej,grym match tänk dom stackare som gav upp och gick ifrån både stadion i Berlin och TV:n!! Låter grymt med arbete Down Under, jag kommer då på långbesök, kan va en anledning å ta pension!!!
Flash backs från både fontän vid Kings Cross och Blue Mountain, men var är Twin Sisters??

2012-10-19 @ 09:05:48
Postat av: Sarah

Jag själv missade ju hela matchen, förutom reprisen av sista målet (nyvaken och uppjagad av bomber, skrik och krossat glas). Sjuk match!
Twin sisters finns på kameran men inte på mobilen. Kan tyvärr bara blogga från mobilen. Ni får se alla bilder när ni kommer ner :)

Du får vara hos oss så mycket du vill pappa! OM vi råkar hamna här någon gång. Chansen/risken är liten.

2012-10-19 @ 09:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0