Har du druckit kaffe?

2012-11-22 at 14:12:00
Tre uppskruvade dagar, och jag har bara kommit halvvägs. Det ska fikas, det ska bakas, det ska vinas och det ska tränas. Långt ifrån betyngande. Vädret tillåter mycket tid inomhus med en kopp kaffe i handen framför film. Jag och Julia har betat igenom halva julkalendern Mysteriet på Greveholm, nostalgi och "speöksneor". I eftermiddag väntar maraton nummer två med de sista 12 avsnitten. Kanske bakar vi något även idag? Dagens andra fika i det fallet, inledde dagen gjorde vi på Mint, jag, Julia, Kaisa och Kajsa. Gott! Det som jag finner intressant är att så snart jag vart och fikat och träffar Tomas säger han alltid "Har du druckit kaffe?". Hur så? säger jag och pratar vidare om oväsentligheter, hoppar mellan ämnen, flänger över gator, rabblar haranger och talar i tungor. Kan tydligen inte smyga med mitt kaffe.
 
 
Vinat har vi gjort med Erik och Lediy som var över för en middag. Färsbiffar med örter, vitlök och feta med grillad sötpotatis. Gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0