Etiketten utåt

2012-11-12 at 18:00:11
Ledig måndag, tisdag och onsdag. Jag har redan städat hela lägenheten och alla hyllor har strikta, raka rader, handdukar är vikta i samma storlek, fyra maskiner tvätt är körda, blommorna är nyduschade, godisskålarna är påfyllda och badhyllan har juliga krämer. Om Tomas lägger sin kam på fel hylla i badrummet kommer pekfingret snabbt, apap. Han har det inte lätt.
 
Nu då? Jo, nu kommer snart Tomas hem, vi ska träna på vårt nya gym med våra nya gymkort, laga laxmiddag och somna till "intouchables". Lägenheten början bli inbodd och vi känner oss hemtama.
 
Jag älskar orkidéer. Visste ni att blompinnarna endast sitter där för att stödja skjälkarna i butik? En orkidé hänger gärna fritt. Våra börjar sakta återta sin naturliga form med hjälp av lite småkryckor till en början. Blomhandlarn skrattade åt mig, ha, man gör som man vill. Även med val av hudkräm. Inför julen har Bodyshop laddat upp med nya produkter, jag kan med hela mitt luktsinne rekommendera pepparkaksburken. Ge mig en sked och jag äter upp den. Glöggfest efter varje dusch, genialiskt! Vaniljen är fin den med.
 
 
Daim och bilar!
Vi har alla kantareller kvar i frysen, misstänker en svampmacka imorgon kväll.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men Sarah! Raräta rader och dammfritt..Man blir ju nervös när du ska komma hem. Ska försöka städa badrumsskåp och hyllor så du inte får nå fel. Heja på Tomas! Stöka till lite för henne ibland!!

2012-11-13 @ 17:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0