Stockholmsgrillning

2012-05-29 at 23:57:00
Tisdag kväll innebar ledighet och påföljande sovmorgon, det firade vi av med lite tjockare rödtjut och planerad grillning nere vid havet. Kolen, som så stort ska vara självantändande, hade tänt sin sista brasa och kvar stod vi med genomrutten kol, protestant mot eld och säkerligen var den inte ens torr. Jag och Karin valde att öppna vinflaskan och överlät själva påtändningen åt grabbarna, Johan och Tomas.



Vi kallar bilden för Stockholmsgrillning.
Ingen rök utan eld, som man säger.

Efter att fått fyr på brasan närmade sig den sena middagen skymning och om kycklingen var genomgrillad eller ej får morgondagens eventuella magplågor förtälja. Gott blev det och en fin kväll fick vi.



Granngubben kom ner med den skattefria dunken och smällde på en sjudundrande explosion i vår lilla, röda grill. All cred till honom och dunken.
Nu ska jag njuta av min lediga dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0