Touristing på fura hjul

2012-06-08 at 17:38:53
Vi är bra på att vara effektiva och valde därför att dra av hela ön på en dag, via fula vägar och en karta som inte uppdaterats sedan engelsmännen belägrade ön, skumpade vi oss från ösida till ösida. Kalla oss orienterare men den där billiga skitkartan har ett andravärde lägre än toapapper. Min inbyggda kompass och pappas glädje i att åka smala grusvägar utgjorde en bättre kombination är felaktiga skyltar och dåliga höjdkurvor. Mamma hade inte mycket att säga till om från banksäte, mer än att be oss sakta ner i kurvorna när hon blev åksjuk.

Vi hann göra pisstopp i Mdina, Dingli Cliffs, Marsaxlokk (efter två varv runt flygplatsen), St Peter's pool -där vi dök med det riktiga Pele med tillhörande gulkedja och avslutade sedan med en svettig hemresa. Inte många stopp kan tyckas, men vi har då åkt desto längre och sett desto mer. Jag trodde jag hade åkt på alla vägar redan... Finns tydligen kostigar här med. Vi hade även förmånen att spatsera med 15 under cover-kostymer med hörsnäckor och BMW-eskort. Tydligen var Cyperns president på stadsbesök med sin röda slips. Han tyckte också att Mdina var fint.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0