No worries

2012-06-16 at 22:27:18
Sverige har gjort sitt och vi tackar för en underhållande match mot England. Många mål och flera förhoppningstoppar, fotboll som till och med underhåller en skogsmulle. Jag spenderade nästan hela min fredag på Tigne Lido Beach cub, tillsammans med härliga jenter, för att spendera kvällen på samma plats med hulliagner och för att de senare kvällstimmarna hänga med ett brödigt gäng på Club H för 30års-fest med kollegor.







Mycket senare på nattklubb.
Missödande nog, lyckades jag sätta min fot under en annan mans fot, vilket resulterade i kalabalik inne på damtoan. Det var inte en lika vacker historia som sist, då tanter skulle titta på bebis, denna gång urartade kalabaliken i blod och papperstussar. Den lilla glasskärvan som etsat sig fast i mannens skosulas undersida snittade upp min fot tillräckligt mycket för att skapa ett titthål mot benkotorna. Hoppsan, se där. Intressant. En rysk kvinna hetsade upp sig och kom springandes med en våt Smirnoff-servett "No worries, it's pure vodka" -smack ner i såret. Och det var det, dra åt helvete sa lill-Göte. Såret surnade till och sved värre än vitlöksdoppade linser. En tapper Julia-kollega baddade, tröck, putsade och jag hade skrattanfall. Ska jag sy? Nej hit med tejp! Vi lyckades tillsammans få foten torr och skon ren, ett enormt plåter lappade ihop och där stod jag hel igen. Plåstret fungerade fint tills att jag morgonen efter sätter mig på sängkanten, slår ner paddlarna på klinkern och reser mig. Känner hur såret stretchas, skorpan ger vika och denna gång ensam, står jag tillbaka på ruta ett. Papper, tussar, badda, trycka, ligga, handfat, blod, golv, blod, 5 plåser, torrt.

I lugnan ro, befinner jag mig nu i soffan, fotboll på tv:n, sushi för tre (enligt MedAsia som levererade tre ätpinnar och tre lyckokakor till mina 18 bitar sushi) samt en dator rullandes med brors fina present som avnjuts! Här kan man va och må bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0