Midsommar 2012

2012-06-23 at 14:15:48
Samma plats som förra året, samma sällskap och lika trevligt. Till och med trevligare!

Detta år med en krans som har mycket historia och sår bakom sig. Det är inte det lättaste att hitta blommor på denna ö, det ska gudarna veta. De fåtal färgklickar som finns är hårt bevakade av svenskhatande vakthundar och hagelbrakare. Det är åtmindtone vad jag föreställt mig och utgick ifrån då jag slängde mig från buske till buske, iförd kamoflageklädsel -klockan 14.00 mitt i Sliemas centrala kvartersgator. Med såriga ben och slitna fingrar (hann inte ens anända saxen) kom jag hem med lite töra grenar och ett stycke snöre. Jag är stolt och detta är andra gången i mitt liv som jag snor blommor. Första gången var också utomlands, på pappas 50-årsdag. Eller ja, det var ju geten som käkat upp papigojblomman? Eller var det en glasbit som karvat sig genom den trådiga själken? Man vet inte. Getter finns det inte på Malta, så denna gång får jag skylla på alla de andra svenska damerna.

Vi inledde morgonen med att gå upp 06.45 och baka äppelpaj för 40 personer, en företagsfest på Tomas företag som vi tyvärr själva inte kunde närvara vid. Jag gick förbi för att lämna sås och vi inledde dock kvällen på Phoenix's terass tillsammans med nötter och öl. Vidare gick vi oss svettiga, med blommor i håret och mötte flera frågande blickar, "vad är den senska grejen med blommor i håret?". Mycket främmande för människor som inte är vana vid denna tradition.

Till middag fick vi både sill, potatis, prinskorv och köttbullar, tillsammans med nubbe och rosé. Fantastiskt arrangemang och jag vill ge en eloge till Sebbe och Christina som styrt upp eventet.  Kvällen -flöt- bokstavligen talat på bra och Tomas fick lov att bada innan vi gick hem. ÄNTLIGEN fick han sitt nattbad och det var ok denna gång. Hem strosade vi tillsammans inte allt för sent, för att på samma sätt som förra året, avsluta med en turistbild i den klassiska Surf side-statyn.



















Kommentarer
Postat av: Pappa Kaj

Härlig fest,ursnygg blomkrans, bra resultata efter all möda!! Ni behövde i alla fall inte tröja, vantar och mössa när ni gick hem, som vi behövde! Var 3 grader, ja varmt asså, när vi kom hem medels cykel, något stel i lederna och huttrandes!!

2012-06-23 @ 15:44:24
Postat av: Angelica

Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det!
måste bara fråga... vart kommer klänningen som tjejen på bild nr 8 har på sig i från?? :) den är så fin och skulle passa perfekt på min guddotters dop, hihi.
Jag syftar på tjejen som har en krans i håret och står och läser i från ett papper.
klänningen är kortare fram och längre bak med ett kors i ryggen. Så snygg!
skulle vara så uppskattat om du visste vart den kommer ifrån :D

2012-06-24 @ 14:19:38
Postat av: Sarah

Hej Angelica! Tjejen på bild nummer 8 heter Kaisa och driver Candynavia, hennes supersnygga klänning kommer från Zara har jag luskat fram :) Vad kul att du hittat min blogg!

2012-06-25 @ 00:00:03
Postat av: Angelica

Tack för svar!! :D

2012-06-25 @ 18:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0