Kollektiv genomstädning

2012-06-29 at 03:53:14
På väg till jobbet idag mötte jag en get i koppel. Jag vet inte om det var till födel att kopplets ände hölls av en rastande ägare, det hade fasiken vart mindre sjukt om geten slitit sig och sprungit runt med eftersläpat koppel. Nåväl, jag har just nu lunchrast mitt i mitt nattpass.
 
Gårdagen var kanonfin! Hade alarm ställt till strax efter lunch för att glassa runt med Chrille och de uteblivna.

Till solnedgången bedrev hela kollektivet/familjen en totalstädning av alla skrymslen. Tomas garderob har sett dagsljus, alla fönster är rena (igen) och grannarna nedåt fick sig en riktig pissränna i huvudet när vi gav igen på Malteshuvudenas städningsmetoder. Jag berättade inte att jag igår kväll på väg till jobbet fick ett badkar med skurvatten hällt över mig från en balkong? Är det inte loskor så är det fryst mjölk och är det inte fryst mjölk så är det skurvatten. Nu fick de igen! Eller ja, jag vågade inte. Tomas hotade lite med att våga. Slutade med att jag oskyldigt skurade med trasa för att slippa vattenfall i så stor mängd. Mellanmjölkssvenskar.
 
 
Ps. Jag dammar faktiskt mattorna över balkongräcket, så långt sträcker sig min maltesiska moralkriminella sida.
 
Imorgon (idag 29e) är det public holiday igen, vet inte denna gång heller vad de firar. Ärligt så är det sällan de själva vet vad de firar. Det hänger julbelysning längst gatorna och de har hängt upp gatugardiner på varje tvärgata. Misstänker ett jävla hålligång till kvällen. Tomas, Erik och Rikard ska ut och dyka på morgonen när jag sover. De ska ner till nåt vrak från andra värdskriget som bombades utanför Valletta. Usch, tur att jag sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0