Det är DIN hamster

2012-07-12 at 20:04:41
Det har vart en ganska händelserik vecka. Vi har blivit en till i vårt, låt oss kalla det udda, kollektiv. En sen eftermiddag stod vi i köket och Erik kommer ut från sitt eget rum i fullan skratt. Vad har skett nu då? Han har snubblat över en råtta inne på sitt rum, Leidy förklarar att hon -impulsivt- fått för sig att köpa husdjur. Solsting eller ej, en råtta kom hon hem med, i tillhörande bur och en påse råttmat. Pass på. Erik skrattar. En råtta? Tomas fyller i "Du, den där råttan ska inte bli förvånad om den råkar spring in under min fot". Leidy poängterar att det inte alls är en råtta utan en hamsterunge. Erik skrattar. Råttan är livrädd och tjippar efter andan för att överleva vår hetta om idag ca 41 grader. Erik skrattar. Vi får se hur länge den lever. Jag vågar inte se till den då jag mest avskyr djurplågeri. Jag har även döpt den till Poco Loco (liten idiot på spanska), men det gillar inte Leidy. Jag kommer tyvärr inte ihåg det riktiga namnet.
 
 
Tomas har även återfunnit sin fotografiska ådra efter otaliga påhopp. Vi hade en underhållande kväll tillsammans igår och jag kände mig otroligt road.
 
"Jag kallar den: skatboet!"

Kommentarer
Postat av: Emma

Poco Loco ser exakt ut som Thelma som vi gav Agnes för ett antal år sen! Vi lyckades tyvärr ha ihjäl henne genom att puscha henne genom en hinderbana, dagen efter hade hon dött i steget av utmattning... Ett tips till Tomas kanske?

Svar: Haha, det hade jag glömt! Ni är ju inte bättre ni heller :)
SarahHoof

2012-07-12 @ 21:38:50
Postat av: Kocken

Avdelning: Thaiwook

2012-07-13 @ 12:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0