45 grader andnöd

2012-07-08 at 20:05:51
Mina lediga dagar och nu passerat och kvar väntar en vecka innan vi befinner oss på svensk mark igen. Jag köpte mig igår Oboy och insåg att jag kommer att gå lös i kylen när jag kommer hem. Så himla gott med svenskt! Det kommer säga poff så är veckan slut, så sitter vi där med opackade väskor och ska hem! Längtar.
 
Idag har jag vart ute på Spitit of Malta hela dagen (segelbåt), tillsammans med badsälar från jobbet. Stora delar av Betsson befann sig till havs och vi guppade runt på vågorna likt självflytande tyskturister. Jag har fått flera olika bud på vad värmen har legat på idag, samt kommer att ligga på hela veckan ut. Många säger 38 grader men att "den upplevda" värmen ligger på 45 grader! Lite som när det blåser på vintern, fast här är det fukten som kramar åt hettan. Montruöst varmt! Inte minst innomhus.
 
Jag fick idag även min första manetkontakt. En liten rackare slingrade sig runt min vad och valde att sticka till, sjukt onödigt. Sved till men som jag sa, Absolut CITRON svider mer i öppna sår, så att så farligt var det inte. Tomas fick dock vatten på kvarn och jag återkommer om han badar mer i sommar...

 
I lördags körde vi till södra delen av ön för att bada och sola på någon annan stans än här inne i gettot. Det var jag, Tomas, Erik, Leidy och Tobbe. Lunchmatsäck, snacks, öl och juice tillsammans med kylväska och is, behöll vår energi uppe hela dagen. Kanonställe!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att vädret kan vara så totalt olika. Måste in å titta ibland på bloggen för att se hur det kan vara och er går det ju ingen nöd på. Här är det klass 1 varning. När det regnar som värst så kommer det lite till. Men ju mer det regnar nu ju större chans är det ju att det blir bättre tills ni kommer hem. Bra det för bröllop och 70 års kalas. Skynda er hem nu. Längtar efter er.

2012-07-08 @ 22:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0