Helgen som var

2012-01-08 at 22:15:38
Luta dig tillbaka och förbered dig på en lång återberättelse av den långa helgen.

Jag och Erik tog som nämnt helg redan onsdags när vi klev av för ledighet klockan 17.30, tre dagars ledighet väntade vilket såg ut som följer. Torsdagen innebar en hel del regn och skitväder vilket resulterade i att Erik satt och spelade tv-spel under tiden jag bakade bröd. Det var måttligt skrattretande när det riktiga helvetesvädret brakade lös kring 17-tiden, lagom tills Tomas skulle gå hem från jobbet. Haha, kontrasterna i bilderna är så talande: spöregn ute med Eriks tv-spelsskärm reflekterad kontra skitsur och dyngsur Tomas. Vilken tur att det fanns vamra rågbullar i köket...


Sedan blev det fredag, har faktiskt ingen aning vad vi gjorde. Men jag vet att det fortfarande regnade samt att jag lagade en tacopaj. Ineffektiv dag alltså som slutade med lite öl på Nordic till toner av Kalle. Natten blev inte jätteung utan vi hamnade på salsaklubb m.m.


Lördagen blev första lediga dagen tillsammans med Tomas så vi gick upp tidigt och packade väskan för ett återbesök på spaavdelning på samma ställe som sist. Lagom möra och nöjda satte vi oss sedan i solen och avnjöt en lunch vid havet. Endast iklädd kortärmat kan väl tilläggas för det var faktiskt inte igår det hände. Vi hade även planerat in en brakmiddag kvällen till ära, en 4-rätters för att vara specifik. En rätt var att tillreda per person blev alldeles otroligt mycket och aptiten hade inga gränser. Överraskande och imponerande från alla deltagandes insats. Nedan följer en återvisning.

Förrätt a la skagen-macka slash Pek-speciale

Kall varmrätt i form av min egenrullade sushi aka jisjulle.


Varm varmrätt komponerad av master chef Tom Kha Gai


Sedan kom Freddies avslutning: Okonomiyaki (fylld med nutella)


Jag har efter det intiativtagandet taget av Tomas bestämt att vi har funnit en ny tradition här i kollektivet. Jag har då aldrig förr haft en så god matlåda på en söndag, det kan jag säga dig. Tack för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0