Våra Hjärtans Dag

2012-02-18 at 18:53:59
Det finns alltid en anledning till att gå ut och äta. Torsdagens ursäkt: årsdag.

Tomas hade bokat bord på vad som ska vara Maltas bästa resturang! Stället ligger mitt på ön i byn Naxxar och heter Palazzo Parisio, eller Luna di Sera om man hellre vill säga det. Jag har då aldrig i mitt liv tidigare ätit så god mat, det kan jag med GOTT samvete säga. Tomas grät av matglädje och jag hade ståpäls. Vet inte om den fina inredningen eller om flaskan Château bidrog till reaktionerna men det som inträffade inträffade. Ni som har vägarna förbi, stanna till och njut av livet!



När tallrik nummer ett rullade in konstaterade Tomas redan där att jag var tvungen att säga vad det var vi åt, eller som när tallrik nummer två lades fram "ja nu jävlar berättar du för mig vad jag smakar på för olika saker". En jättefin kväll och givetvis har jag några bilder att delge.


Förrätt nr 1 bestod av en krämig soppa på salta havskräftor, tillsammans med nybakt bröd och en rökig baconskiva.
Förrätt nr 2 var komplicerad i smakerna men vi konstaterade att de fina pilgrimsmusslorna var dekorerade med pepparrotskräm, basilikadressing, strimlat äpple, mynta och krispigt bacon.
Till varmrätt fick vi en blodig oxfile med svamppuré, kantareller, rosmarin och ugnspotatis.
Efterrätten var maffig. Creme brulé med hallonsorbet, röda vinbär, färska hallon och mynta.





Jag vill bara säga att jag åt lika mycket som Tomas och han var mätt. Han lämnade lite efterrätt till och med. Notis markerad.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kan nog inte säga det här tillräckligt många gånger; ni är så otroligt vackra!

Hoppas ni mår toppen.



Själv sitter jag nergrävd i böckerna och försöker förstå mig på molekylärdiagnostiska metoder. Det skiter sig redan på namnet.



Puss på er!

2012-02-19 @ 10:24:49
Postat av: Mats o Isabell

kan jag få ett tips. vad tar all mat vägen?

2012-02-19 @ 21:46:20
Postat av: Birgitta

Precis vad jag tänker Mats o Isabell. Själv ska jag äta äcklig linssoppa. Inte är jag nå avundsjuk int!!!

2012-02-20 @ 11:32:34
Postat av: Maria

Härligt att se att ni njuter!



ps. Snygga skor!!



2012-02-20 @ 16:06:53
Postat av: Sarah

Haha, jag bekräftar härmed att den kommer ut den normala vägen.

2012-02-20 @ 18:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0