Fasadmalta

2012-08-31 at 10:31:00
Så var vi här igen, bosatta i ett läckande fuskbygge. Läckande schakt och rinnande vatten. En gång trasigt, alltid trasigt. Ni kommer kanske ihåg striderna jag tagit med hantverkare, där jag under första halvåret försökte få dem att laga läckan i schaktet. (Kvinnor kan). Ett halvår tog det, nu har det gått 10 månader och det rinner i schaktet, igen. Sist kletade de lite silikon runt rören för att "täta för lukterna", istället för att fixa den egentliga läckan. Se och lär, maltesjävlar!
 
Observera masken i taket. Vi tar bort dem flera gånger per dag.
 
Hantverkaren var här idag och följande konversation hölls:
Jag berättade hela historian om hur någon var där och fixade läckan med lukten och "did a crappy work" genom att bara kladda silikon. 
 
Till svar fick jag:
"Well that was me ta, I fixed it"
 
På med skygglapparna.
 
Han avslutar visiten om 3 minuter med:
"Mela, there is nothing I can do about it ta"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0