En sommar med telefon

2012-08-01 at 18:39:54
Jag har fäktats med telefonen för att få till det här, appen fungerar skit kan jag meddela. Jag lär mig sakta men säkert och hittills är det bara appens fel.
 
Bilderna tycks ha blivit uppladdade och jag kan därför fortskrida inlägget utan telefon. Halvhjärtligt tack!
 
Här kommer fler bilder från sverige och vår semester!
 
Maria inledde med kärlek.
Fika hos mormor och morfar med bullen sist.
Älskade lilla Freja har blivit tung sedan Mars.
Hunken i Mållången, undrar om det inte är bra mycket bättre att vakna upp intill svensk sjö ändå.
Brännboll med möra, men hårda stekar!
Gått för att leta efter nåt gott?
Gott igen.
Älskade lilla Molly, som jag inte provlyft innan. Hon hade också blivit tung. Tyngst, till och med.
Och givetvis; hem älskade hem. Här kan man va'. Året om, men helst just precis sådär.
 
Nu är det slutsemestrat och vi lägger fokus på Malta igen. Jag har 3 timmar kvar att jobba (lunchrast) innan jag har ledigt i 3 dagar igen. Vad dagarna erbjuder kanske visas här framöver.
 
Vidare kan meddelas att jag idag införskaffat ytterligare ett bevis för att Malta är ett "wannabe land", ett land som skapar en fasad utåt för att framstå som många andra länder är. Ja ni vet "vi måste ha en familjehund för det har man på tv i USA", men det råkade bli en korsblandad golden. Eller "man måste ha en bil per person för det har man uppe i norraste ryssland för att transportera sig hundratals mil". Jag har påpekat fasad-Malta många gånger, idag såg jag något nytt:
 
Jag satt inne på banken imorse för att uträtta ärenden, utanför kommer två pikébussar med stora texter "SECURITY". "Åhfan, värdetransport" tänker jag. Det går flera minuter och in kommer en tvärtjock Maltes, så jävla kobent att han måste ha knäskydd innanför sina tighta, gamla och slitna kostymbyxor. Ovanpå hans urtvättade ljusblå (svettiga) kortärmade skjorta, har han en enorm skyddsväst. -Enorm skyddsväst. Denna stackarn knockar sina knän genom salen med ca 10 plomberade påsar med boxar av troligtvis något värdefult av transport och klädsel att döma. Mannen passerar. För att kunna bocka sig nedåt utan att lägga magen på knäna, tappa skyddsvästen och knäcka knäskydden måste han gunga ner påsarna genom att tippa kroppen i sidled -på ett ben. Perfekt läge att sno påsarna, han hinner inte ikapp! Vad som kanske är det bästa, är att han i hörnet av rummet placerat sitt gods för att gå vända två till bilen. Minuter passerar, jag vaktar påsarna med mitt liv. Vill inte bevittna stöld. Minuter passerar och last två kommer och de öppnar en dörr för att in till det rummet placera påsarna via omväg genom ett hål som innan var låst, märkligt det också om man resonerar logiskt. Om man ändå måste låsa upp dörren kan man ta påsarna genom den istället för att låsa dörren igen och öppna luckan mot samma rum. Nåväl, till min poäng: Varför har han skyddsväst och monstereskort av pikébussar om han ändå tänker lämna sitt gods utan tillsyn i en allmän väntesal? OCH, varför sätter man en tjock och tungandad Maltes på att ansvara för innehållet? Vojne. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: FASAD-MALTA.
 
Ps. Det där om svalkande vindar och inte alls så hett i luften. Glöm bort och köp mig en ansiktsfläkt eller klipp bort min lugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0