6 till 5 för att sluta på 2

2012-08-03 at 09:56:43
Fredrik konfronterar mig och Tomas med "Är ni medvetna om att det bor en råtta här?".
Ja, det har vi väl vart medvetna om. Han förklarar hur han likt Alan i Hangover får höra och se rått(jäveln) i badkaret undertiden han likt Alan, uträttar sina behov ståendes. Skadorna blev lindriga men förvåningen desto större. "Vad i..."
Vi har idag ingen råtta längre. Fyra mot en och Poco Loco fick transporteras tillbaka till sitt ursprung.
 
Vi har betat av ett kollektivt möte, ett befogat tilltaget sådant med tanke på allas oplanerade framtider. Jag och Tomas kommer med största sannolikhet bege oss vidare under September månad. Det är dags för oss att bo själva ett tag. Fram kom även att Leidy planerat att flytta ut, typ nu. Kan vara bra att veta även det. Fredrik blir kvar ett år till och även så Erik. Vårt kära kollektivliv kanske är över inom kort och vi ska in i bostadsdjungeln igen. Att leta den perfekta lägenheten tar inte bara tid, det är kul också! Välkomna ner till en tredje lya inom kort!
 
Vidare kan jag meddela att jag och Tomas under en tid planerat och förberett en flytt till Sydney lite i hemlighet. Hans tjänst var på tal om att förflyttas till andra sidan. Detta blev dock under sommaren ändrat och vi blir kvar. En vändning har dock kommit och han måste (och vill givetvis) ner till Australien under Oktober månad och kommer att jobba därifrån mellan 1-26 Oktober. Huruvida jag gör under den tiden är ännu inte klart men det är inte orimligt att jag själv befinner mig i OZ under samma tidsperiod. Måste räkna semesterdagar och möjligheter.
 
Jag har just tvättat bort fläcken från en söndertrampad kackelacka som någon trampat sönder utan att märka. Otroligt märkligt med tanke på dess storlek. Vi har sanerat lägenheten från mjöllarver, baggar och köksmalar efter att det under vår frånvaro pågått en tillväxt av fukt och skit vilket orsakat insektslockande lukter. Det är återigen rent och matrester befinner sig ej längre på spisar och diskhoar.
 
Jag funderar på om jag idag ska måla naglarna i någon fin färg, skulle vara snäll och låta Tomas välja färg och fick till svar "genomskinligt". Kul. Tänkte att jag kanske kunde ha en FÄRG och får det nya svaret till en suck "röd i det fallet". Varför inte blå? Rött hade jag ju sist. "Inte blå och inte gul, inte ens en färg i närheten". Orange då? "NEJ". Bara för det ska jag nog måla olika färger på varje nagel, som i en regnbåga genom handen. Vi får se vad han tycker om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0