Klassisk vardag

2011-09-28 at 20:37:59
Jag har ett tips att komma med. Om du inte har en elvisp men ändå ska vispa upp äggvita till maränghård massa, hoppa över delen med att vända upp-och-ner på bunken. Jag klarade mig förvisso denna gång men har lätt för att se vad som skulle kunna hända. I samma veva (vevning) passade jag på att smiska upp en vispgrädde för hand samt porösa till lite kaksmet. Hur tandborstningen känns ikväll återstår att se.

Det blev alltså bakning i Moyra idag igen. En klassisk cheesecake till mig och grabbarna.
Isabell, du kan vara lugn gällande kärlekskilona på Tomas, jag har mina tjuvknep :) Men tack för varningen!

Kaffet är kokat, här kommer kakan!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej min älskade vän! Tack för inspirationen, imorgon ska jag slänga ihop en klassisk cheesecake också :) Jag längtar redan! Jag anar att Andreas också kommer att smälta när han ser resultatet, om jag lyckas lika bra som dig vill säga :) Vi saknar er!

2011-09-29 @ 12:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0