Diskriminera mera

2011-09-06 at 11:18:45

Den maltesiska vänligheten. Vojne vojne. Skona mig.
Fick idag lära mig, av en mycket äldre man, hur man ska bete sig på denna ö. Ord och inga visor. Tanter, damer, tjejer, smala, tjocka, kvadratiska och ovala, alla promenerar eller löper strandpromenaden i så lite kläder som möjligt. Det faller sig naturligt när man tränar i 30 graders värme klockan 08.00. Är man blond, turist eller helt enkel bara svensk faller det naturliga sig lite annorlunda. Tydligen. "You cant walk like that! Thats beach clothes! You cant walk like that!!".
Nej förlåt gubbe lilla, jag lämnar väl sporttoppen hemma nästa gång då och hälsa frun att täcka valkarna hon med.

Något betydligt mer underhållande är en av mina tre sambos, Tomas. Ibland hittar man honom i ett rum, fyllt av utspillt sköljmedel, till försök av att lära sig dansa moonwalk. Vart har jag hamnat?


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag får lära karln hur man gör på riktigt vis då vi kommer ner. ;)

2011-09-06 @ 18:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0