Här kan man va

2011-10-04 at 16:38:48
Nu har vi flyttat och nu är vi riktigt jävla nöjda. Det får jag faktiskt använda starka ord för att beskriva. Vi är riktigt jävligt nöjda.

Flyttlördagen gick smort, ca fem vändor med väskor och påsar tog det oss att flytta från en lägenhet till en annan 100 meter bort. Vi tackade av den fd hyresvärden Christine (som vi kommer att sakna väldigt mycket), tog i hand med den nya (Andrew), fick varsina nycklar och bytet var gjort. Sen att jag vid första försök att entra lägenheten vred av min nyckel tyder ju inte på annat än starka muskler?

När alla behörigheter var svettsamt förflyttade, mindre noggrant anbringade i hög, satte sig ligan på den nyvunna balkongen, knäppte en rackare och konstaterade att, ja, här kan man va.
Ligan splittrades efter ölen och de skvalpande kropparna lunkade sig mot olika ändamål, Erik och Rille fortsatte ölandet lördagen till ära medans vi lite torrare människor satte oss vid havet och avnjöt en delikat lunch. Söndagen fortsatte i samma spår, där vi torrare människor var uppe med tuppen för morgonpromenad för att sedan belönas med brunch vid havet.


Efter att vi packat upp hela lägenheten och fått ordning på det mesta, kan jag konstatera att jag verkligen hittat min själsfrände. Det är verkligen bevisat. Emma, du vet hur fantastiskt noga jag är med mina klädhögar, som direkt avslöjar spår efter besökare? Titta in min frändes skjortordning! Jag skulle mig vilja påstå se en färgskala. Jämför gärna med min kryddhylla. Eller varför inte se över ena skohyllan? De två sista bilderna fyller bara ut raden.


Åter till 'Här kan man va'. Jag har fortfarande inte riktigt smält vår utsikt. Spela roll om vi jobbar. Spela roll om det är ett stenigt landskap. Spela roll om det går mot vinter. Den här utsikten kommer jag aldrig att tröttna på och jag kommer aldrig att ta den för vardag. Påminn mig gärna om någon vecka, men jag tror att jag är säker.


Det är den 4e oktober idag och en svenskflygen fågel kraxade upp nåt om kanelbullens dag? Jo man tackar. Whats's that smell? Mmmmmm, it's so familiar... and it's sooooo good! You know what it is... you can taste it. It's Cinnabon!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men vilken utsikt! Kära värld vad jag verkligen måste ner och hälsa på i värmen! Hoppas allt är bra med er! När kommer ni hem över till kalla Sverige? Puss o kläm!

2011-10-05 @ 07:56:38
Postat av: Sarah

Ja det är helt sjukt vackert! Skulle verkligen vilja att du kom ner :)

Vi kommer hem över jul och nyår är det tänkt. PussKram

2011-10-05 @ 10:13:58
Postat av: Cornelia

Åh, Dit kommer vi och hälsar på!

2011-10-05 @ 10:33:23
Postat av: Lina

Tjoho, snart kommer vi!! :) Hoppas regnet passerat och värmen finns kvar!



Puss

2011-10-05 @ 16:32:42
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Cissi

Jag följer också gärna med! :)

2011-10-06 @ 18:25:48
Postat av: Mats o Isabell

Men, har ni gardiner. Det uppskattar väl grabbarna:) ja det står ju inte på förän vi kommer också. Ni får fullt upp ett tag nu. Hoppas på värme då. Kram

2011-10-06 @ 18:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0