Första förtjänta ledigheten

2011-10-22 at 14:55:12
Det har hänt så himla mycket sjukt som jag bestämt mig för att komma ihåg i syfte att kunna skriva ner det här. Såna där saker som man ser eller upplever och tänker "så förbannat typiskt att jag inte har kameran med mig exakt just nu". Givetvis vänder minnet mig ryggen en aning och jag kommer inte ens ihåg situationerna, men för att ge smakprov på scenariorna...

Malteser är storartade experter på att sluta förvåna, man får sig ett gött morgonflin under varje promenad till Ta'Xbiex och sedan ett kvällsleende på vägen hem till Sliema. Det är charmigt på något vis, hur de varje morgon springer längs gatorna och plockar utplacerade soppåsar, hur de med hjälp av en utlaggd planka målar väggrenslinjer för hand med pensel, hur man varje dag (trots livserfarenhet) väljer att ta bil 1 km till jobbet samt ligger på tutan frustrerad av köer och idiotiparkeringar, hur man göder sina inavlade hundar till ett utseende av grisar på spätt och hur man trots sittandes på en trasig pinnstol skiner upp mot förbipasserande med ett morgonhumör likt dagssländor och hojtar "god morning dear" med ett leende utan tänder.

Fashinerade folkslag. Jag ska ta med mig kameran under någon av de kommande arbetsdagarna, så kanske ni även får se en bild från takvåningen med bild över utsikten från vårt kontor.

Första arbetsveckan är gjord och första riktigta helgen på nio månader avnjuts just nu. Jag satt igår med kollegorna på vår kontorsterrass och såg ut över solnedgången med en öl i handen, bara det att vi satt kvar ett bra tag efter det att solen just gått ner också. Det blev en fin kväll och Tomas satt hemma med en färdiglagad räkpasta och inväntade oss tappra soldater.
Ikväll väntar omtalade Oktoberfest, någon form av tillställning som malteserna har årligen. 20.30 avgår en buss med svenska spekulanter och jag, Tomas och Erik ska späda ut blandningen ytterligare. Det är kasst väder så vi får se vad vi hittar på imorgon, jag skjuter in ett bet på att vi ligger inne med godis och film till kvällning.

Hoppas ni får en fin helg!

Är man stor måste man vara snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0