imħabba (kärlek)

2011-10-19 at 19:59:31
Sju dagar går fort, alldeles för fort.

Tisdag kväll.

Brudarna anländer och istället för en tjock och opålitlig taxisnubbe som utlovats står jag och Tomas med en skylt och väntar vid ankomsthallen. Första bilresan med en förjäkligt pålitlig bilist börjar här, med me myself bakom styret. Vi firade med en sushi på Hugos, de döpte restaurangen till favorithak, gick hem och käkade svenskt godis och tuggade snus. Resan har börjat!

Onsdag.
Tidig frukost på ballen och en morgonpromenad kickar off onsdagen. Bilen rullar vidare till beryktade St Peters Pool, vattnet är inte som det brukar men humöret bättre än standard. Vi solar, plaskar, äter och (vissa) bränner sig lite. Dagen avslutas med veckans andra besök på Hugos. Gruppbild tas på bestämd standardplats.

Torsdag.
Torsdagen bedrevs på solstol i sanden på Maltas största sandstrand Millieha på norra sidan. Bilen puttrade alltså vidare idag igen. Vi förberedde oss senare under kvällen på en bragdentré, storasyster skulle anlända! Med peace tecknen på båda nävarna och med ett trestegshopp flög hon ut genom ankomstdörrarna gladare än någonsin. Äntligen var vi samlade! Mot Meet och en rejält köttstycke (Emma åt mediumstekt!!). Givetvis gruppbild på samma plats, fyra styck som det ska vara. De två äldsta somnade förtjänt gott med en varsin blaska i vår dubbelbinge därefter.

Fredag.
Vi trodde att detta kanske kunde vara sista soldagen, vilket senare skulle visa sig vara fel. Till stranden åkte vi, Maltas näst största strand och det på södra sidan -Golden Bay. På kvällen åkte systrarna och bröderna in till huvudstaden Valletta och strosade runt, avslutade med brakmiddag på en fin seafood-restaurang (Emma åt musslor!!).

Lördag.
Jag överlät ratten till Tomas och han fick nu transportera hönsgården genom hela ön, på en färja och runt på norra lillön Gozo. Här hittade vi lite utsikt, lite pittoreska byar, lite mat, lite regn, lite kaktusfrukt som tyvärr inte gick att äta, lite nudister och lite general touristing. När vi gick i land på huvudön Malta igen fick de som tål gluten smaka på CINNABON's, inte lika övertygade sig mig men dock belåtna... Sen kommer vi till kvällen. Utekvällen. Det skulle bjudas på dansshower, paparazzibilder och korta malteser. Vi lagade en saffransås med skaldjur och drack vin till det, fyllde på med lite mer vin och sen hade vi skitkul!

Söndag.
Moln, kallt och regn får sammanfatta denna dag. Men ingen blev gladare än dem som fick gå och sätta sig helt ensamma inne på en biosalong.

Måndag.
Jag började jobba denna dag och systrarna fick sköta sig själva, av bilderna att tolka har de haft det riktigt gott. De var bruna och fina också. Jag återslöt på eftermiddagen och vi tog ett tredje besök till Hugos för att dämpa sushibegären... Skål!

Tisdag.
Jag jobbade denna dag också, de skötte sig bra och har tydligen käkat toast till lunch, den enda bilden jag har från deras dag. Jag kan skvallra att de även shoppade loss sista dagen samt att de gjorde det jättefint i lägenheten tills vi kom hem igen. Jag och Tomas körde dem till flygplatsen, åt en avskedsmiddag under en nypa stress och fick sedan krama dem hejdå. Vi har haft en helt fantastisk tid tillsammans här nere och nu har ni fått ta del av den med. Tack för denna fina vecka älskade systrar! Saknar er redan.