Första hösthelgen

2011-10-09 at 17:02:55
Det har  vart overkligt kallt i någon dag nu igen, så pass blåsigt att bröderna Lindberg fått hålla mig i hand för att inte tumla iväg med glänningarna. Men lagomt till systrabesöket kommer återvänder högtrycket igen, kan inte bli lämpligare och bätte. Komsi komsi 27 grader och hellyse.
Vi skulle köra runt ön på sight seeing, handla väsentligheter, strosa och bada var planen. Det började bra, rejäl inhandling av tvättkorgar, sopkorgar, utökat köksredskapsutbud, handdukar, lakan, städmopp och krukor. Alltså dessa förbannade krukor, vad stoppar de ner sina kaktusar i? Vi har letat överallt för att finna en simpel, normal kruka. Igår fann vi den första, en plastkruka dock, men det finns krukor. Det är det viktigaste.


Vi stannade till i Mosta för att titta på europas fjärde största kyrkkupol (den som under andra världskriget bombades, bara det att när bomben föll genom kyrktaket utlöstes den aldrig -vatten på kvarn för katolikerna). Vi var inte de enda att besöka Mostas kupol, vi fann ett gäng icke välinpassade hojar intill kyrkan. Jag ville fota ägarna till vrålåken men grabbarna blev paranoida "Sarah, de kommer att komma efter dig". De var tydligen några som kallar sig för "helvetets änglar" (jag fick inte skriva ner deras motsvarande namn på engelska -de skulle tydligen kunna googla upp mig och återigen -komma efter mig). De hade nån välkänd gängsymbol på ryggen, riviga grabbar med tatueringar och skägg. På Malta? Jaja, jag fick en smygbild senare under dagen på deras ryggar... Hejdå kompisar, hoppas ni finner Malta njutvärt.



Vi åkte sedan för att monsterfika i Mdina på öns kändaste bageri, tårtstället Fontanella! Jag drack tre koppar kaffe för mycket och skulle snart finna det mycket dumt. Vidare åkte vi dock, med sockerkick och kafferus, till olika badställen för att enbart visa hur det ser ut. Tomas utbrister "jag känner mig skitfull" och gasar upp för att slå hastighetsrekord på Malta (70 km/h). Slutdrucket för dig Tomas, inget mer svart kaffe denna helg.

Vi tittade till Popeye Village också, den lilla vikbyn som byggdes för inspelning av Karl-Alfred under 80-talet. Bevarat för turism och förfaller mer och mer för varje år. Lite mysigt.


Lördagskvällen blev pizzabakardag och söndagsmorgonen bjöd på något som aldrig tidigare hänt. Jag menar aldrig tidigare som aldrig någonsin i historien. Tomas och Erik spelade fotboll tillsammans! Som grädden på moset -som backpar. Fotograf på plats för att föreviga denna händelse var givetvis jag, 20 min speltid och en för övrigt underhållande match! Detta i skandinavlaget här nere, FC Scandinavia.


Nu har söndagsgodiset inhandlats och filmerna ligger och tuggar. Vi jobbar oss igenom svenska klassiker nu när alla animerade betats igenom. Todays tip: Änglagård II

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter bra med värmen!! :)

Jag längtar nu när höstkylan tränger igenom märg och ben. Jag har såklart blivit förkyld men ska försök amota så gott det går. Tur är det ju att vi ska ta det relativt lugnt och njuta av värmen där nere, då kan jag kurera mig i solen också.

Du, har hört om en mysig lite ö som man ska åka till som har fina stränder och ligger alldeles utanför. Nåt kort namn på O och slutar på o...typ...=) Är det inplanerat eller?



Upptäckte att passet gått ut och har varit och beställt nytt i dag. Hoppas innerligt att det nya kommer på onsdag redan, annars är det en sur tusenlapp bara för mitt slarv...suck!



Puss o kram!

2011-10-10 @ 13:17:39
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Sarah

Usch, tänker i första hand på dina öron vid flygningen. Hoppas du slipper svällda hörselgångar. Väl nere kurerar vi och solen dig :)



Japp, Gozo heter ön. En av tre öar (Malta, Gozo, Camino). Det högst sannolika är att en tripp dit blir av under lördagen. Ska dock bli thunder storms på lördag, visade dem idag. Det svänger under en natt så förhoppningsvis visar dem sol imorn igen :)



Typiskt. Hoppas att du hinner få det!



Pussar

2011-10-10 @ 15:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0