Shussi!

2011-11-18 at 11:32:07
Idag är jag ledig! Och Tomas är fortfarande sjuk, så han är också hemma. Jobbar dock hemifrån. Känns lite som helg kan man säga. Vädret är med oss idag, jag har vart in till Valletta på morgonen och fixat ett utdrag från polisen som styrker att jag inte är kriminell (krävs från jobbet) och nu ska jag snart handla inför kvällens projekt.

Vi ska (kanske) ge oss på att rulla egen sushi! Jag har alltid velat det och det är dessutom godare med egengjord shussijulle. Jag sitter just nu och funderar på om det ens är möjligt att göra här nere, men jag tror det. Vi får se vart detta leder. Skulle inte bli allt för förvånad om vi finner oss själva på Hugos ikväll, med en varsin tallrik fördigköpt sushi.

Jag har tidigare pratat om dessa fenomen vi stöter på under våra prommenader till jobbet, då vi går igenom Sliema, Gzira och Ta'Xbiex. Häng med på en morgonprommenad på bakgatorna!

Sophämtning varje morgon:
Trafik, trafikskyltar och elledningar i en enda röra:
Fantastiska elinstallationer:
Katterna Jin & Jang:
Vad som händer när man drar dåliga el- (och vatten-)ledningar på utsidan fasad:
Mer sopor:
Fribärande last över både bilar och gående:
De handmålade väglinjerna:
Framme:

Charmigt och en ganska underhållande prommenad va? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0