Lutfiskens dag

2011-11-04 at 18:11:24
är det tydligen idag. Vem kom på den idén? Det jag eftersökte var alla helgons dag, vilket är imorn. Jag hade nämligen tänkt att visa vad vi gjort här nere för att få in den rätta stämningen.

Förra helgen bestämde jag mig för att ge mig an en pumpa, karva och hacka mig till en sån där halloweengubbe. Så det gjorde jag. Tomas fick hjälpa till han med. Men bara lite.

Nu står den fint i vardagsrummet och ler lite småsnällt och faktiskt ganska sött åt oss under kvällarna. Han börjar dock vissna lite nu, men har ändå hängt med rätt bra tycker jag.

Jag har även fått lite smygbilder från Emma, som visar att det finns Halloweengubbar även hemma...
Jag har koll på er :)

Jag vet även att faster Lena med man Ingvar är hemma och hälsar på i Alfta. De kommer med största sannolikhet att tända ljus i imornkväll så det kommer jag också att göra.

Morgondagen börjar med att hela ligan far ut på lite utflykt. I två bilar med mig och Tomas bakom varsin ratt ska vi återigen ratta oss genom gator och byar. Kvällen avslutas i Valletta på vår nya favoritrestaurang när det kommer till skaldjur -Fumia (där Emma åt musslor).
Men först, Tomas match ikväll till lite gomat till sängen.

Det var allt om alla helgon. Lutfisken lämnar jag åt pappa.
Ps. Vi är nu på registreringsnummer 014. Ds.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men snygg pumpa! :)

2011-11-05 @ 10:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0