Julshopping!

2011-11-27 at 02:09:51
Idag, lördag, dagen innan första advent, bestämde vi oss för att inhandla lite julig utsmyckning till lyan!
The Point levererar alltid när det gäller pynt, färger och bullar. De började för övrigt med julpyntningen för ca en månad sedan.


Nedan följer en pastellfylld guidning genom havet av julgrejer. Vilken julgransfärg väljer du i år?





Tydligen hade The Point köpcentrum besök av flera mindre juliga karaktärer, till alla barns uppskattning. En söt svensk flicka stod och skrek länge "Hej DÅ Kalle Anka, jag sa HEJ DÅ Kalle Anka!" haha, Kalle Anka pratar inte svenska här nere :) 

Jag måste googla Kung Fu Panda och se efter vad han verkligen har för byxor i filmerna...

På vägen hem hittade vi blommor. De ville vi också fota.

Färdigutsmyckad lägenhet kan se ut såhär:

Det är en fin gran med tanke på att vi betalade 54 kronor för den. Tänk på det.
Isabells krukor kom till fin användning och Tomas införskaffade ljusstakeimprovisation är pricken över i:et. Nu är vi nöjda och Tomas sussar sött här bredvid, själv är jag helt speedad efter att ha slutat jobbet ganska nyss. Kommer nog vakna tidigt imorgon ändå kan jag tänka, 1a advent med lussebullsbak på morgonen följt av lite glögg med pepparkakor. Jag längtar! Och just det, om fyra veckor är jag hemma.

Roligt från köket:
"Hörni! Jag har hittat en skitbra funktion på micron! Det finns nåt som heter Defrost."
"Finns inte det på alla menar du?"
"Va? Nej alltså, jag har ju kört full effekt hela mitt liv. På allt."
"?"
"Ja, man väntar tills kycklingen börjar brännas, tar ut och skär bort, micrar på igen, tar ut och skär bort... Tills man är klar. Men den här micron är ju skiteffektiv."
Tomas har mycket kvar att lära i köket han...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår din förvåning när det gäller mikron. Du förstår att elektronik och saker med motorer har aldrig varit sönernas grej. De stackarna var livrädda att få mopeder när de fyllde 15 år. Jag har en moped men ingen av dem har ens provsuttit den. MEN, de har andra kvalitéer.

Va bra att krukorna kom till pass, så fint ni har gjort det. Kram

2011-11-27 @ 15:28:07
Postat av: Maria

Åh, älskar när man upptäcker grejer som andra tagit förgivet hur länge som helst! (dessutom är det kul för de som redan vet) Jag levde hela min barndom i tron att det hette faborit, inte favorit.. :)

2011-11-29 @ 16:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0