Tillbaka på banan

2011-06-01 at 11:04:32

Kan en tro.
Efter tvär snabbvända i svenska skogarna packades väskan ganska omgående om för att åter finna sig själv i luften. Det är något med tunga väskor, de vill som packa om sig själva, gärna agera viktlösa och helst av allt flyga rakt genom luften till efterlängtade endamål. Fascinerande. Jag och min väska. Puss på dig!

Jag har väl knappast hunnit landa i nuet, men gör mitt bästa för att inte behöva nypa mig i underarmen. Som vanligt när man transporterar sig långa sträckor på (relativt) obegriplig kort tid hinner man inte med själv, verkligheten är för smart. Den klår mig alltid. 1-0 till nuet.

På Malta är inget sig likt. Här finns nu människor, liv och rörelse, värme, aktiviteter, kvällsdrag och faktiskt en massa svenskar! Turistö och säsongsberoende land, det kan man påstå utan att ha fel.
Dagarna går ut på att göra så lite som möjligt. Möjligtvis städa, laga mat, dona och planera. Dumt att klaga. Som jag konstaterat tillsammans med Tomas, mamma skulle vara avundsjuk på värmen, pappa på morgonpromenaderna och maten, mormor på de maltesiska brunögdingarna och morfar på den billiga ölen. Som en marängsviss, allt av det goda. Jag stormtrivs!



På sidan av, somnar man i solen får man skylla sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0