30 graders hetta!

2011-08-31 at 15:10:18

HEJ!

Nu är vi "hemma", Erik, Fedrik och jag. Flygresan gick bra och relativt snabbt, 3h 33min ganska exakt. Tomas hade dagen innan meddelat att han inte helt otippat hade match när vi skulle landa och i bästa fall skulle vara hemma till 22.00. Jaha, så är livet tänkte jag och fick svälja faktum att jag fick vänta ytterligare någon timme på att få se lillklimpen.
På flygplatsen stod vi och kliade våra tinningar, letade efter en taxi-skylt med våra namn. Nitlott. Ett snabbt samtal redogjorde för det fakta att vår bil krockat och därav inte var där. Welcome to Malta. Only in Malta. Vi fick beställa en ny och vips var vi i farten, fläktade fram i den ljumma kvällsluften. Vi stonkade upp alla kilon backpack till lägenheten, och jag började direkt att packa upp. Hör hur grabbarna på övervåningen skriker till och sedan pratar om välstadade golv för att släta utt sitt påkomna utrop. Jag mumlar för mig själv på nedervåningen, fiskar upp lite kylvaror efter beställningslista och joggar upp för att lämna i kylen. Ser att ljus brinner på balkongen och att det är dukat för fyra samt att det inte alls var särskilt nystädat... Där stod han, bakom min rygg och hoppar fram som en döing i en skräckfilm. Vilken skojare. Match till 22.00, my ass. Han lurades ju! Så glada vi alla blev :)

Idag har vi badat i det sjukt varma havet, kikat på ytterligare en lägenhet som ligger på bordet för eventuellt kontraktskrivande. Fortsättning följer angående det. Vi ska nu iväg ner och bada lite till innan Tomas sluter upp med mig och Erik för lite snorkling. Sushi ikväll på Hugos och avslut med antingen bio eller kladdkaka. Imorn blir det jobbsökning på allvar.

Och för att citera en klok och garderande unge på exiles idag "I always close my eyes, sometimes".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0