I hennes frånvaro..

2013-09-17 at 20:04:06
... pågår fortfarande hennes liv.
Lång tid har gått sedan en uppdatering skrevs ned över tangenterna. Låt säga att mycket har hänt sedan sist och det är knappast en underdrift. Tomas har hunnit lämna ön, lägenheten har hunnit bli tom, tommare och åter välfylld. Jag har spenderat en vecka i Sverige (fick ett välkomnande i Stockholm av tusentals personer, poliskorterser, avspärrade trakikleder osv osv, det var väl att ta i?) och jag har även hunnit ha lillebror hos mig under en vecka.
 
Trots Jons gipsade tumme har vi badat, solat mycket och lyxigt nog har vi inte lagat mat hemma en enda gång (man måste ju tänka på tummen). Första gången på ön och mycket fanns att välja bland ur min "saker-man-kan-göra-på-Malta"-lista. Han hade ett krav och det var att de resturanger vi besökte skulle i stegrande ordning ligga högre upp ovan havet från dag till dag. Jag tror att vi lyckades även med det.
 
Gamla huvudstaden Mdina:
 
Huvudstaden Valletta:
 
Golden Bay:
 
Café del Mar, Buggiba:
 
Sliema:
 
Bollen är åter i rullning och jag har återgått till jobb efter 4 dagar minisemester. Men det stundar inte! Nästa vecka befinner jag mig i Sverige igen. Knät ska få känna på sin egen medicin, lika för lika.

Kommentarer
Postat av: Mamma Birgitta

Åh! Ni ser ut att haft det bra! Nu får du hålla till godo med Christian, inte illa det heller!

Svar: Haha! Det ligger något i det ni säger, Miss Steele.
SarahHoof

2013-09-17 @ 20:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0