Tillbaka på Malta

2013-10-20 at 20:35:12
Efter nästan tre veckor hemma i Sverige är jag nu tillbaka på Malta igen, sedan en vecka tillbaka, jobbar som vanligt och försöker återfå benmuskelaturen så gott det går. Har haft mitt första besök med en sjukgymnast här nere, samma som Tomas tränade med, fotbollandslagets sjukgymnast, han ska vara den bästa. Trots sin fula träningsoverall. Jag tittar över glasögonen med vaksam blick, skeptiskt till det mesta.
 
Hemma i Sverige fick jag känna höstluft för första gången på tre år, helt underbart! Det luktade svamp och kall mossa. Skönt att rensa kanalerna från hundbajsodören som tenderar att etsa sig fast här nere. Jag har hittills bara lyckats trampa i en.
 
Hjälpreda:
 
Det är fortfarande varmt här nere, ligger mellan 25-30 om dagarna och kvällarna lite svalare. Skönaste perioden på ön just nu! Och rehabträningen har som sagt börjat den med, jobbar på med mina bollar och rep, intalar mig att det är roligt. Vad som var betydligt roligare var att introducera discodans som träningsform, vilken beprövades i lördags. Funkade förvånansvärt bra!
 
Om fyra dagar kommer fyra brudar ner till mig Det lär bli helt hysteriskt och jag liknar det med kosläpp.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Skönt att se dig på benen igen och att du mår bra. Har du klippt dig? Fin! Ser ut som vi har samma längd nu.Kram

2013-10-23 @ 22:07:31
Postat av: Sarah

Ja hela 3dm försvann! Jäklar vad nervös jag var :) Var mest i vägen innan. Kram!

2013-10-23 @ 22:54:40
Postat av: Jessica Granquist

Hej Sarah!
Jag vet inte hur jag kom in på din blogg men vad jag förstår så bor du på Malta? Jag ska ha praktik på Malta nästa vår och tänkte höra med dig om du vet/eller känner någon som hyr ut ett rym/plats i lägenhet? Praktiktiden är under 5 veckor.

Ha det så bra,
Jessica

2013-10-24 @ 15:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0