Wienresa

2013-06-10 at 13:38:03
Torsdag till söndag i Wien, en weekend. Fem grabbar och jag. Fotboll och shopping.
Jag har noterat främst två saken under resan. 1. Follbollsfans och pokerspelare har mycket gemensamt. 2. Det var aldrig kö till damtoan.
 
Konsthistoriska museet:
Stephansdomen:
Turisten med anteckningsblock, karta och nässpray:
Naturhistoriska museet:
När vi var på Spanska ridskolan fick jag många blickar mot mig när jag smattrade av några plåtar. Kände en lustig känsla och misstänkte att det där var nog inte en så bra idé. Mycket riktigt, "Vänligen observera att det är strikt förbjudet att fotografera innuti ridskolan. Tack för att ni respekterar detta". Skadan redan skedd, så var så goda:
Matchdag och uppsamlingsplats, Swedish corner:
Johan ville bli fotad med kompisen i mitten, men vågade inte fråga själv. Fick hjälpa till:
Helgens ynkligaste bild:
 
Nya tag och upptäcktslördag, Schönbrunn:
Vi spelade kort i 6 timmar lördag kväll:
 
Sista dagen i stadsparken:
 
Efter veckan som passerat har jag gått och väntat på en förkylning som har visat sig till och från. Efter flyget hem slog det till. Hoppas på att bli frisk till fredag då vi får efterlängtat besök. Vi har dessutom 50årsjubileum med jobbet på fredag, med 60-tals tema!
 

Kommentarer
Postat av: Nyberg

En världshelg!

2013-06-10 @ 15:26:50
Postat av: Emma

På Bocas arena fanns det inte ens damtoer. Vet ej hur jag ska tolka detta...

Ser ut som ni haft det bra :) Puss

2013-06-10 @ 21:58:13
Postat av: Sebastian

Har ni spelat fyrmanna vist utan mig? Var Nyberg och Erik fortförande lika sämst?

Svar: Vi spelade något som gör vinnaren till president och förloraren till något annat. Klart vi inte spelar tvist utan dig! :)
SarahHoof

2013-06-26 @ 01:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0