Svensk midsommar på Malta

2013-06-23 at 19:41:00
Jag, Tomas, lillebror Erik, Kusin Fredrik och mamma och pappa Lindberg samlades hemma hos Erik för att fira midsommar på klassiskt vis. Vi dukade upp med köttbullar, prinskorv, två sorters sill, potatissallad, gräddfil och väldigt mycket grillat kött. Vi åt tills vi storknade och det smakade som hemma, tack vare den finfina butiken Candynavia!
 
I år igen, var vi lite smått illegala då vi med sax attackerade buskar och träd, för att klippa ner dess finaste kronor. Blommor, grönt och spröt kom vi åt, för att binda oss en krans. Under tiden jag stod i en buske och klippte på, läste Isabell högt från en skylt "varning, området videobevakas". Vi får väl se om det knackas på min dörr framöver...
 
Mats och Isabell har nu åkt hem och för oss väntar 2.5 vecka innan även vi flyger hem för en efterlängtad semester.
 
 
Kvällen avslutades med en liten drink innan vi vaggade ner i sömn. Dagen efter spenderades på vårt favoritställe här i Sliema, 100 m från dörren:
 
 
Och slutligen fick vi oss varsin saltig fiskrackare till middag. Gott.
 
Vi har nu 35 grader som dagarna igen, precis som förra året. Värmen kom sent och det klagar vi inte över. ACn kämpar för fullt här hemma.
 

Kommentarer
Postat av: Isabell

Tack för en härlig vecka.Kommer på torsdag igen för här regnar det så det smattrar på taket, går det bra?skojade bara.Å du, när de knackar på dörren, blåneka. Ses snart. Kram

2013-06-23 @ 23:44:18
Postat av: Sarah

Tack själv! Ni är så välkomna ner igen. Jag lovar att inte tryckutjämna något mer om ni kommer... Vi kommer och knackar på er dörr snart vi med. Längtar :) Kram

2013-06-24 @ 18:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0