Ta´Qali Physiotherapy Clinic

2013-01-25 at 11:41:36
7 dagar efter operationen och Tomas hade sitt första möte med den sjukgymnast som ska övervaka den rehabträning som skrivits ut från Sophiahemmet. Per kontakter har han fått tag i den sjukgymnast som är ansedd vara öns bästa. Det säger normalt ingenting om att vara titilerad "Maltas bästa" utan en egen bedömning behövs normalt göras. Snubben lallar runt i ett gammalt träningsställ för att se sportig ut och hals lokaler liknar fuktskadade krigsbunkrar med galler för fönstren. Det är lätt att döma ut på föhand men faktum var att han är bra, trots att han varken lyssnade eller förstod när någon annan än han själv pratade. Knän hade han klämt på förut, det är vi tacksamma för. Men sina historier om komplikationer som kan uppstå kan han lämna ute till nästa gång. Det motiverar ingen att träna när han säger "träna fel kan få dig på sjukhus med dropp i veckor, det har hänt mina patienter förut". Idiot! Jag är tacksam att operationen gjordes i Sverige samt att sjukgymnastisken kommer att utgå från Sverige den med. Jag kommer att övervaka detta in i det sista.
 
 
Ikväll väntar en reunion av gamla kollektivet. Erik och Fredrik kommer på besök för att käfta tacos och umgås, det ska bli trevligt. Framåt senare kvällen väntas en anslutning av fotbollsmän, det blir nog en fin fredag idag. Imorgon och framöver väntar jobb igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0