Soliga hälsningar

2013-01-13 at 20:40:44
Helgen har passerat, Tomas har lämnat Malta och jag tar nu min ledighet. Lägenheten står och gapar med sina måsten och jag inser att jag får spendera mina dagar åt att städa, ordningsställa, organisera och sortera. Det blir så när man ligger sjuk i några dagar och sedan jobbar över helgen. Skiten kommer ikapp så imorgon åker de grövsta handskarna på!
 
Tomas är en riktig fryslort! Han kurar om kvällarna ihop sig till en boll framför den nyligen införskaffade gaskaminen. "Det här kan vara min bästa investering någonsin", det är kallt men inte kallt nog för skor och jacka inomhus. Vi tycker olika i frågan.
 
 
Vädret har i dagarna vart riktigt bra, solen hettar på och värmer gott om dagarna. Nykomlingar till ön skrattar åt dem som snackar ner Maltesisk vinter. Som sagt, än är det inte kallt men pass på, det vänder snabbt. Om några veckor sitter jag ihopkurad framför kaminen med guran.
 
 
Tomas har alltså lämnat Malta för operation i Sverige, en knäoperation. Han blir borta en vecka och jag väntar mig ett återvändande kolli på söndag kväll. Been there done that, alla gånger andra passat upp på mig efter alla mina operationer, nu kommer det tillbaka. Allt ska visst slå tillbaka någongång. Jag laddar upp med bjällra (support 24 timmar om dygnet), bricka (hämta det, lämna det), kuddar (höja/sänka benet) och virkstickor (bra att klia med). Jag är fullständigt förberedd!

Kommentarer
Postat av: Gurkan

Kopierat och sparat för all framtid. Helpension, here I come!

2013-01-14 @ 16:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0