En vecka till svensk mat!

2013-02-22 at 12:29:17
I onsdags fick jag ett enormt sug efter svenskt smorgasbord, krämer, såser, fröer, sallader, rotfrukter, bröd, ostar, SALT och så vidare. Jag satt hemma och suktade efter Hälsinglands matpärlor, fick panik och gick till affärn. En timma senare stod jag med köksbordet fullt av hummus, rödbetssallad, mangoraja, kräm av soltorkade tomater, ugnsstekt sötpotatis, cellerisallad, kyckling, pumpakärnor, sesamfrön, pinjenötter, fetaost, edamer och parmesan (tillsammans med den oreda som följer stora matprojekt). Jag DÖR vad gott det var.
 
Tomas åt fort. Jättefort. Och mycket.
Han konstaterade även att jag våldtar det svenska köket genom att kalla dessa rätter svenska. Han har en poäng som vanligt.
 
 
Hälsinglands matpärlor:
Lilla k
AlftaQuren
 
Så nära man kan komma. Om en vecka blir det på riktigt, svensk mat och creme fraiche.
Kanske jag även då får infallet att fota en tallrik med mat...

Kommentarer
Postat av: Emma

Men du va gött det såg ut! Vi hittade asgod creme fraish i Panama City, otippat! :D Ska du hem till Sverige en sväng? :) Puss

Svar: HUR kan ni hittade bra creme fraiche och inte jag? Där liksom. Orättvist ;) Jaa!! Jag ska till Sverige och jag längtar så himla mycket! Har en lång shoppinglista bland annat, haha. Blir en kortis, fredag kväll -tisdag morgon och bara i Stockholm. Tomas ska på återbesök. Puss!
SarahHoof

2013-02-25 @ 01:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0