Dö då för fan, blomjävel

2013-02-19 at 17:01:00
Vi som hade så otroligt fina blommor i vårt vardagsrum, nya fräsha phalaenopsis (Tomas har stolt lärt sig detta nya ord). De fick vatten och de fick ljus, kanske fick de för hög luftfuktighet och för lite värme, men det rår vi inte över. Det är tydligt, allt har sin livslängd och blommor blommar ut. En av dem har skjutit nya skott och jag får väl vänta ett år innan jag ser nya blommor på de skjälkarna. Suck. Saxen framme för att klippa fint!
 
Blomhandlarn nedanför hade några rosa pelargoner i skyltning, jag kanske får byta ner mig några skötselnivåer. Mina gröna nävar tycks slokna med blommorna.
 
 
Vilken tur att jag just bakat en ny sats med semlor. Tröstätning och firande av ledighet mitt i veckan och sverigeresa. Hej!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Skönt att höra att du är piggelin igen, då gör det inte så mycket med en vissen blomma. Vi åker ju till fjällen när ni kommer till Svedala. Vi har så mycket snö fortfarande så det känns som man är i alperna när man åker förbi de stora snöhögarna på vår parkering. Ha det bra. Kram

2013-02-19 @ 20:33:22
Postat av: Isabell

Skönt att höra att du är piggelin igen, då gör det inte så mycket med en vissen blomma. Vi åker ju till fjällen när ni kommer till Svedala. Vi har så mycket snö fortfarande så det känns som man är i alperna när man åker förbi de stora snöhögarna på vår parkering. Ha det bra. Kram

2013-02-19 @ 20:33:28
Postat av: Mamma

STOPP!
Inte slänga blommorna! Det vet du väl att dom gör så där.Ställ bort dom ett tag så kommer dom åter att blomma om nån månad. Så länge bladen är fräscha lever dom.

2013-02-19 @ 20:58:23
Postat av: Sarah

Jag hoppas att ni får det riktigt bra i fjällen, med mycket sol och balkongfika! Synd att vi inte ses, men det blir nästa gång.

Mamma, som jag skrev så har jag klippt ner dem och de är helgröna nu. Stjälkarna har dock gulnat ner till roten på flera av dem och jag är skeptisk till just dem. Idag blir det inhandling av färgglada blommor!

2013-02-20 @ 12:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0