Nu är de på plats

2013-04-23 at 22:10:13
Tomas farmor med karl är nu installerade och resan ner gick bra. Tomas flög ner med dem tidigare idag från Stockholm och de stannar till söndag. Veckodagarna kommer Erik och Fredrik att spendera tillsammans med Sigbritt och Nils-Erik, och helgen har vi med dem. Det ska bli mysigt och även lite intressant att se hur de trivs på ön. Återkopplar efter helgen. Nu ska jag trissa Tomas som har lite noja, det är hans sista kväll som halvung. Imorn blir han lite halvgammal.
 
 
Jag har även en annan sak att berätta, något som rör kvinnans förmåga att vara övertydlig och mannens förmåga att lyckas. I och med att Tomas skulle till Milano och spendera en heldag, tyckte jag lite synd om honom som skulle sitta ensam på en pub, dricka öl, slappna av, roa sig, återhämta sig efter en hård helg i Valencia, komma till ro och kanske till och med få se en fotbollsmatch. Jag tog helt enkelt det lätta beslutet att skriva en relativt kort lista med saker som gärna fick följa med hem från Milano. Lite materiella ting. Skor och så. Sagt och gjort, en kort liten lista innehållande utförliga beskrivningar med märke, modell, färg, storlek, pris, artikellnummer (utifall att) och en till flera bilder (för att vara extremt övertydlig). Lite som en pekbok. Jag får ett samtal, där Tomas står med en sko i hand, vrider och vänder, har lite svårt att avgöra om det är träsula, gummisula, om färgen är svart eller blå. Är skomaterialet gummi eller läder? Frågan är om märket på denna nu är densamma som den på bilden? Jag blir lite kallsvettig i luren (men fortfarande tacksam) och såhär i efterhand inser jag att skeppet seglade i hamn. Det blev rätt! Glad för att ha besök, glad för att inte vara ensam mer och glad för att Tomas slapp sitta uttråkad på en sportbar och kolla på fotboll i Italien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0