Sydney Skydivers

2012-10-20 at 11:58:00

Tomas Lindberg, mannen som bevisat gör allt för kärleken, har hejdlöst slängt sig ut från ett flygplan, iklädd GBglass-dräkt, 4,3 km upp i luften. 14'000 ft i propellerplan, dinglandes med fötterna över kant, vidöppen käft och dreglande charm. Luften stod allt annat än stilla, halsgropen hittade inte hem och extrakallingarna var medpackade.

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Epic!! Det var den sjukaste av upplevelser, att hoppa i 3 km fritt fall över Blue Mountains och havet, att få styra sin enda livlina själv, att se och få det bekräftat att Tomas njöt minst lika mycket som mig! Jag är stolt och glad att han fick uppleva detta, han är modig och jag är glad att han gillade det. Tack för min födelsedagspresent!

Av alla dumheter jag gjort är detta det läckraste. Bungy ger mer adrenalin, Nevis Arc suger mer i magen, White wather rafting med fritt fall är farligare men detta: fallskärm är fint, sjukt, surrealistiskt och helt stört kul!

Det var vår lördagmorgon alltså. Vi valde bort Cairns för denna gång och har en fantastisk anledning till att åka tillbaka.
Mer av helgen, vi har strosat runt, fikat en himla massa, suttit i hamnen, ätit gott och hittat (håll i er) Lindt Chocolate Café. Gott.

Snart är det söndag och 6 heldagar väntar innan hemresa. Mycket kvar att uppleva!

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för att man får reda på sånt här i efterhand! Låter härligt men det är skönt att ni är nere med tanke på era knän. (Dom hade väl inte ni en tanke på förstår jag)?

2012-10-20 @ 13:13:02
Postat av: Isabell

Håller absolut med föregående inlägg.Skönt att det gick bra.

2012-10-20 @ 18:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0