Sista dagen

2012-10-26 at 07:46:00

Den 26e oktober är här och ikväll ska vi flyga hem. Tomas jobbar den sista timman nu och jag har just kommit hem efter en perfekt sista dag. Jag har tillsammans med Tomas ätit lunch på Ivy Bar, samma ställe som visade sin nattklubb för oss förra året. Läckert ställe! Jag har träffat Ronan Keating på stan, var nära på att heja men ack jag känner ju honom inte. Det blir lätt så när vi varje kväll sett honom på tv, spontan reaktion blir ett hej. Han är jury i australienska x factor. Sorry Tomas, men SATAN vad fräsch. Efter ett lyckorus likt en tonårsgroupie var jag tvungen att göra nåt kul, så jag köpte en tvål. En handgjord handtvål med frön och sesam i. Dyr som fan. Den ska få ligga på vår gästtoa för alla gäster, och påminna om Ronan Keating. When you say nothing at all, baby.

Igår hade företaget donat till en hejdå-middag för Tomas och Christine, jag fick givetvis följa med. Vi inledde på Opera Bar, vilket precis som det låter är en bar i foten av operahuset. Solnedgång, öl, umgänge och fantastisk utsikt. Vi åt sedan en god trerätters på The Rocks, i foten av bron på andra sidan viken vid hamnen. En riktigt god middag med ögonen mot en upplyst bro och ett upplyst operahus, det fick sätta punkt för den dagen. Vi säger det igen: här vill vi bo.

Nu väntar en lång flygresa och tro det eller ej, men jag har några dollars kvar som jag ser fram emot att fördriva tiden med under vår mellanlandning i Dubai. Världens bästa flygplats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0