Söndag

2012-11-18 at 19:04:00
Dagen började så bra.
Vi vaknade efter en sovmorgon och tog det otroligt lugnt innan vi gick nyduschade och fräsha till Mint för en lång söndagsbrunch med massa götta. Det fick vi, otroligt mycket massa götta. Det handlade tyvärr om en förmiddag och brunchen avslutades med en vallfärdning mot mitt jobb för att sitta av lite arbetstid framför dumburken.
 
Jag gick med lätta steg till bussen och kände att det inte gjorde något att jag skulle jobba, med bra humör och en bra lördagskväll i bagaget kan man gott jobba en söndagskväll.
 
När jag sitter på bussen och dagdrömmer ut genom fönstret uppmärksammar jag något nytt påträffat och bestämmer mig för att sms:a Tomas. Inom loppet av 30 minuter mottar han totalt tre sms från mig:
 
"Jag har sett en maltesisk dvärg"
 
"Tydligen så vägrade busschauffören att stanna när jag plingade för stopp. Otrevlig som satan så när jag hoppade av på stoppet efter (fel och långt bort) spottade jag på bussen"
 
"Och nu har jag spenderat 10 min på toa för att tvätta bort en hundbajs under skon. Jag luktar illa och det sitter kvar i sulans mönstring"
 
Kontenta:
- Busschaufförerna ignorerar fortfarande bussstopp och blir arg när man ber dem att stanna, det händer ofta. (Dock så spottade jag inte på bussen, det var en överdrift. Men jag försökte få det att se ut som det för att jag var så arg).
- Malteser plockar fortfarande inte upp efter sina överviktiga hundar, om man ouppmärksamt går på gatan och smsar samtidigt kan man vänta sig en stinkande överraskning.
 
Väl på jobbet finns det inget att göra, jag slösurfar och ritar blommor på papper. Tiden går alltså långsamt och jag luktar fortfarande valpbajs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0