Sista november och första advent

2012-12-03 at 12:12:08
Om exakt en vecka åker jag och Jullan till östeuropa, Prag och lite pokerjobb väntar damerna och vi hoppas kanske framför allt på normalbra decemberväder. En skaljacka och converse i nollgradiga europa kommer att håna mig i slasket. Kul kommer vi ha oavsett. En vacka till Prag alltså, två veckor till Sverige. Vi har jobbat in en julstämning på ön och det luktar fortfarande saffran i lägenheten. Bakverkstan var i full rulle under första advent och hela frysen är full av lussekatter, glögg finns det kvar och pepparkakor ska vi förhoppningsvis baka nästa helg. Åtminstone vill jag äta lite pepparkaksdeg.
 
Jag har Jullan har vart lediga i tre dagar nu och har umgåtts mycket, kanske bakat desto mer. Men i fredags var det dags att smutta i den stora kupan. Rödvinet flödade och ja, det tycker ju vi är gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0