Lilla löken!

2011-09-02 at 17:51:26

Vi har hittat en monsterlök, Erik och jag. Jag tror att jag låter den ha fokus i detta inlägg för det var en massiv jävel. Vi snackar sydeurpeisk rosa gullök, normalt ganska mild. Detta odjur vägde 645 g och var ett måste i trofépåsen hem från matbutiken. Den var omöjlig att hacka utan att fälla flodtårar och den gick nästan inte att äta, den tar alla pris alla kategorier. Vår wook blev lökigt strong och fräsigt god. Nästa gång ska jag hitta den största persikan! Nog med tid i rampljuset onion.

Vi hittade troligtvis rätt idag. Lägenheten som vi väntat på. Jag vill inte skjuta av en kork och säga att det är klart för vi ska se en till ikväll men den hade allt vi eftersökte. Terrass på ca 100kvm med havsutsikt, enormt kök, tre fina sovrum, fyra (!) badrum, 50 m från Tomas jobb, 50 m från Surf Side´s badplats och onödigt nära det nya zeeländska lunchhaket Mint. Slutet är nära. Väljer vi den har vi inflytt första oktober. Korsa fingrar, håll tummar och undvik gärna att gå under stegar å våra vägnar.

Pappa sa till mig innan jag for "du ska se, du kommer bli sjuk nu igen när du flyttar ner, direkt". Jag måste erkänna, du hade rätt. Inte mer än 36 timmar tog det mig att svälja en bacill och få en fin förkylning. Snor och skrovel, Im back!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0