Apelsinfärgad himmel och blöta gator

2011-11-29 at 10:06:40
Idag är min sista lediga dag innan plikten kallar igen, tittar ut och skulle vilja beskriva himlen som grå-vit-gul-orange-skiftande. Det försiggår sig ett sånt skådespel här utanför, att ljuset in i lägenheten är gulorange och man kan nästan känna lukten av åskan. Klibbigt oväder med strössel ungefär. Hua.

Igår var en desto behagligare dag, solen var smällhet och jag var ute och svettades i linne. Inte jättejobbigt i december. Jag checkade av shoppingutbudet i Sliema, gick sedan till Baystreet på samma uppdrag, sedan styrde jag näsan hemåt och aggerade deg i soffan tillsammans med en lussebulle resten av dagen. Har ytterligare en förkylning på g, vi synes smitta om varandra.

I vilket fall kan jag visa min skörd från gårdagen i form av bilder:

Julutsmyckning, köpcentrum nr två mitt i Sliema:

Den skandinaviska butiken Candynavia levererar delikatesser:

Jag hittade även ett stort träd med apelsinger här runt knuten, de verkar snart vara färigmognade! Jag hoppas att ägaren till trädet inte har allt för stora planer för just de där skönheterna...


Nej, nu ska jag slänga i mig en tallrik frukost, greppa ett paraply och göra något utav den här dagen också.
So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0