Grönt och ludet

2013-05-20 at 20:32:36
Inte jättemycket har hänt sedan sist. Lägenheten är återställd efter Tomas rokad och utvändning av alla möbler. Jag kanske ska visa varför han flippade ur och monterade isär garderober, sängar och byråer? Låt säga att Karin kom mitt i stöket, lämnade lagom tills att det mesta kom i ordning.
 
 
Återigen fint som sagt, blomjävlarna som ni minns, de blommar för fullt igen och myggorna har hissat flagg. Peppar peppar. Kan det vara den röda insektssprayen som dödar dem? Vi har en röd spray avsedd för våra nytillkomna gäster svartmyrorna. Invasion! De intar vårt terrerorium, myggor ut myror in. Borde testa om sprayen fungerar lika effektivt på den stora kackerlackan vi har i badrummet. Hade en fight med den tidigare i veckan, inne på toan. Tomas lyfte på tvättmaskinen och försökte mota ut den mot mig, medans han själv stod på en stol och gormade. Jag stod barfota. Med en converse i handen. Den verkar svårtämjd, får ta till sprayen nästa gång den vågar sig fram. Rikligt djurliv på Malta.
 
Vi tittade på Eurovision i lördags också, via datorn kunde vi följa den svenska sändningen och jag konstaterade att det var så otroligt mysigt att få sjunka ner i soffan med godis och titta på svensk tv. Som hemma! Hemma i Alfta. Tomas kontrade "Mysigt?? Jag sitter med dina fötter över mig och kollar på Melodifestivalen!" Gick väl någon fotbollsmatch på någon annan kanal furst ja. Han blev nöjd när Ukrainas bidrag dök upp... Sen somnade han i soffan.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kunde du rädda skorna?

2013-05-21 @ 18:15:42
Postat av: Sarah

Skorna är räddade! (men jag kanske behöver kompensera med några nya för det)

2013-05-21 @ 20:07:39
Postat av: Mamma Birgitta

Det tror jag inte!

2013-05-22 @ 08:28:30
Postat av: Emma

Hehe...

2013-05-22 @ 22:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0