Helgen i långfattat stycke

2013-03-25 at 21:09:31
Jag kliver imorgon in på sjukdag nr 14, men börjar som smått bli frisk. Har däremot en inflammation i ryggen som gör att Tomas viker sig varje morgon och kväll när jag likt en förlamad spädgris ska ta mig ner kontra upp ur sängen. Vad händer? Kan vara från ryggskott -igen. Hoppas att det släpper snart, kan ta "några veckor" att bli av med. Kommer inte skitlägligt med tanke på att vi idag inledde en träningsutmaning på jobbet där man bokför all träning (stolt medlem i Team Badankorna). Blir nog ingen träning alls i början, åtminstone inte innan jag kan nysa utan att få kramp. På tal om kramp. Vi hade team event i fredags, jag och min avdelning på jobbet. Skitkul! Det var så klart något icke ryggvänligt på schemat men det gick bra, så länge jag sitter tycks musklerna slappna av. Gocart stod på schemat och boom sa det så fick de kärringpisk hela högen! Med en blodig rygg och blåmärke på höften (hårt säte aka benig kropp) samt med kramp i gasbenet piskade jag upp hela startfätet. Vad snopna det blev, pojkarna. Smärtstillande till kaffet och muskelavslappnande till frukost. Tävlingsvilja likt min sambo.
 
Över helgen hade vi bil och besökte flera fina ställen, bland annat fiskebyn Marsaxlokk, gamla huvudstaden Mdina och Dingli Cliffs. Tegelstenskameran var med och nedan ses helgen i bilder.
 
 
Imorgon väntar VM-kvalsmatch, Malta möter Italien och givetvis är vi på plats! Kan bli ett riktigt derby. Vi passar även på att vinka till morfar som imorgon fyller 75 och befinner sig rakt över havet på bilden där ovan, så nära men ändå så långt borta. Vink vink till Afrika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0