Nu har jag tagit helg efter att haft lunch vid 18.30

2012-01-22 at 23:41:37
Hej, dags för en uppdatering kring er helg som just avslutats. Själv har jag jobbat mellan 13-22, men haft det fantastiskt bra ändå! Man anpassar sig efter schemat och gör något riktigt bra utav det ändå. Den som väntar på något gott.

I fredags efter jobbet delade jag och Fredrik från jobbet en taxi in till PV för att se vår gemensamma kollega och vän Kalle spela enligt rutin och tradition. De svarta klackarna låg i handväskan på jobbet och inväntade 22-slaget, off och away. Tomas brukar be mig att ha på mig "något kul" de dagar han vill att jag ska möta upp honom på en pub efter jobbet, haha aiai sir (han vet vilka ursäkter som kan vänta). Iväg åkte vi och fram kom vi, till ett befolkat Nordic med många samlade kollegor och fulla ölburkar. Min vän Julia anslöt med hela svenska tjejligan lite senare och vips vad hela PV fyllt av fina människor. En riktigt otrevlig bild från kvällen, tagen och snodd av Julia:


Klockan ställdes på, enligt mig just då, tidiga 11 och upp studsade jag för att vinka in en buss som ville skjutsa mig till Ta'Xbiex. Jobb i 9 timmar och sedan hem till en gofis som hade myst ner sig i soffan med ett täcke, vamra mackor, svenska lösgodisar, chips och cola. Filmen Narnia låg och väntade och alla familjemedlemmar var uppysta. Där låg vi och glåmade tills Tomas bad om att få somna.


När vi vaknade var det söndag, Tomas klocka skrämde livet ur oss och upp flög karln i tro om att han försovit sig till fotbollssamlingen vilket givetvis inte var fallet. Bort försvann han i alla fall för att jaga boll, jag och den andra fotbollsfrun Julia (flickvän till lagets målvakt Carl) möttes upp för en lång söndagsfrukost. Givetvis det klassiska haket Mint igen. Mums! Jag vågade drick kaffe (cappuccino) för första gången på länge också. Koffeinkick? Jarå. Sen samma visa igen, lubba ifatt en buss, vinka in, åka till Ta'Xbiex, beta av 9 timmar och sen gå hem. Idag väntade en ny överraskning: kladdkaka! Han försökte dock sno äran från Frödinge, fräckt. Inget lurar ett tränat öga. Nu sitter vi här igen, soffan och sista delen av Narnia, förtjänt mätta och belåtna. Nu tar jag helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0