Gott Nytt 2012!

2012-01-01 at 19:14:17
Vilken nyårsafton vi hade! Vart ska jag börja...

Jag kan ju först inleda med det faktum att vi hade näst intill alla förutsättningar emot oss. Nästan. Vi hade sedan en tid haft en varsin biljett i våra ägor som gav oss entre och fri bar till det spektakulära nyårsevenemanget på hotellet Hilton. Vi hade bestämt att spendera kvällen tillsammans med våra vänner Julia och Carl. Så långt är ju förutsättningarna för en fanstastisk kväll oslagbart stor.

Vidare till omständigheterna. Jag var ju ledig över jul vilket jag är otroligt tacksam över, men det innebar att jag fick en arbetsperiod över nyår som i sin tur innebar att jag skulle infinna mig på jobbet 30 min promenad bort den 1a januari kl 07.45. Mjaaaa, men det ska väl inte stå ivägen för en bra kväll? Nej då, äta och fira kan man göra ändå.

Bord var bokat på resturangen Grill, tills dess att bordet visade sig vara ett bord som inte var det bord vi trodde. Ny resturang fixades av Julia och Carl under dagen, kvällen fortfarande under kontroll. Tack!

Väl hemkommen från jobb vid 18-snåret överraskar Tomas mig med en... gissa vad? Cinnabon-bulle! Perfekt förrätt till nyårsmiddagen enligt vår del. Vidare in i duschen och förbered hårfön. 5 minuter. 10 minuter. Blött hår. 15 minuter. Tomas måste föna håret. 5 minuter. Tomas hår torrt. Jag sminkar lite under tiden. 20 minuter. Mitt hår torrt. Tomas skriker, hoppar och svär inne i sovrummet. Han har pajat skjortan. Jag fixar skjortan. Hårfönen torkar skjortan. Jag försöker sminka klart. Tomas meddelar att det inte finns några taxis att boka. Panik! Ringer som idioter. Taxi bokad. Enda lediga tiden om 10 min. Panik! "Tomas, tar du biljetterna?". "Ja just det, bra, jag tar dem". Jag packar en väska. Jag klär på mig. Tomas är halvnaken. "Tog du biljetterna?". "Nej jävlar, ska ta dem". Jag väntar i hallen. Tomas färrar runt i sovrummet utan byxor. "Säg vart biljetterna är så tar jag dem". "Nej de är här, jag tar dem". Tomas kommer med halvknäppta byxor. "Sarah, vad ska jag ha för skor?". Taxin tutar. "Ta de svarta och skynda dig". Tomas kommer springandes färdigklädd med nykammad snedbena. Dags för foto! Erik, skjut av en plåt på oss. Klart. Ytterkläder på. "Tomas, har du biljetterna?" "Nej jävlar, bra att du sa det, hämtar dem nu". Väl i taxin säger Tomas "sorry for beeing a bit late, girls you know..."



Väl vid restaurangen åt vi himla gott, pumpa- och morotssoppa och Rare oxfillé för Tomas och deep fried goat cheese med honung och grillad tonfisk för mig. Kan tipsa om resturangen The Joint dvs. Vi stapplar oss vidare till Hilton och möter upp några av mina kollegor som ska dela bord med oss inne på Hilton. Festen kan börja. Det är första gången jag räknar ner till ett nytt år till house musik, det kan jag säga. Men vilket ös! Fri bar och glad stämning ledde till en och annan bugg, vals och "rädda-erik-från-dryga-tjejer". Jag och Tomas lämnade bland de första, men trots det fick jag en ynka 3.5 timmes sömn innan klockan ringde för jobb.
Kalla de eloge men upp tog jag mig och till jobbet gick jag. Magen har ju mått bättre och förkylningen vart friskare. Vi hade en helt underbar kväll tillsammans och nu ser vi fram emot ett perfekt 2012!




Kommentarer
Postat av: Mats o Isabell

Bra jobbat. Så fina ni är.Ni får ta efter Eriks ledord här i livet, "det är lugnt, det ordnar sig. Kram

2012-01-01 @ 19:40:54
Postat av: Julia

Haha, att det var sådant kaos innan ni kom kunde man inte ha listat ut. Lika lugna och fina som alltid. Tack för igår :)

2012-01-02 @ 00:29:09
URL: http://sholiaaa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Puss på er snyggingar!!!

2012-01-02 @ 10:25:03
URL: http://hannakraft.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh, snyggingar! " girls you know.." är väl en typiskt Kill-kommentar. Joel skyller alltid på mig om vi blir sen :p

2012-01-03 @ 06:33:27
Postat av: Maria

snygg-sarah! var ett tag sen jag läste nu, men eftersom det är snöstorm i trheim så blir det ifattläsning nu! (ja, tomas är fin han med förresten.)

2012-01-13 @ 16:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min profilbild
RSS 2.0